31. august 2011

Bogormen og læsehesten

Vidste du, at vi hos Lirumlarumleg har et stort udvalg af de klassiske børnebøgerBliv nostalgisk med sange og rim fra vores barndom og gør putte tiden ekstra hyggelig. Sov godt med Spørge Jørgen, Palle alene i verden, Dig og mig og vi to - og alle de andre






Og så må jeg gøre lidt reklame for vores fine nabo webshop 
Ansos, hvorfra jeg fik lov at låne de fine mørke fløjlsbukser - fint børnetøj!!
Copyright// Photos and styling by Mathilde Andersson
http://lirumlarumleg.dk/category/B%F8rneb%F8ger

3 kommentarer:

  1. Ej hvor fint! Det vidste jeg faktisk ikke i har. :-) mvh dorthe

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder :)

    Jeg bliver dog nødt til at sige at det undrer mig at bogen 'Lille Sorte Sambo' partout skal medtages i jeres sortiment og andre steder som en 'klassiker' og et 'must-have'. Som mor til en dreng, født i Sydafrika, støder det mig at en børnebog med så klare stereotyper (fremhævelsen af at drengen er kulsort, de store røde læber og især navnet Sambo som i dag bruges nedladende i racistiske sammenhænge) stadig fremhæves som en bog, der har relevans i dag. Bare fordi, det er en oldgammel bog, er det ikke en klassiker - i hvert fald ikke, i betydningen af at have værdi på alle tider. Det, jeg mener er, at det er en forældet bog, som ikke er relevant at læse for børn i dag. Som bibliotekar ser jeg alle de nye, skønne billedbøger, som udkommer hvert år, og mange af disse er langt mere vedkommende for børn i dag, end bøger, som vi forældre læste, da vi var børn. Bøgerne passer fint ind i den 'nostaligiske iscenesættelse', fx her med de flotte billeder, men som vedkommende litteratur for børn findes der meget andet.

    Til slut: TAK for en skøn butik med altid fantastisk service og en rigtig god blog :)
    Venlig hilsen, Mette R.

    SvarSlet
  3. Hej Mette R
    Undskyld vi først svarer nu. Det vil vi tage til efterretning :)
    Tak for kommentaren.

    SvarSlet